מאמרים

"הילד שלי לא מתנהג כך...בחוג הוא נפלא, בבית הוא אחר לגמרי"

ילד עשוי להציג התנהגות שונה בכל "במה" של חייו. בביה"ס שובב,בבית מקסים ונימוסי ובצופים חסר ביטחון . מאין ההבדל,הרי זהו אותו ילד!

כאשר יש חוסר תיאום בין מסגרות השייכות השונות של הילד,הוא לעיתים "נופל בין הכיסאות" או מקבל הזדמנות נוחה לנוע בין הטיפות, להתאמץ פחות ולהתחמק יותר.

מי צריך לטפל?

בית הספר מקווה שההורים "יקחו את הילד שלהם בידיים" וידאגו "לתיקון" ול'נירמול' שלו.
לביה"ס אכן, ישנם כלים מגוונים אך מוגבלים תקציבית כשעות שילוב, סיוע, כיתות משלבות וכיתות קטנות, אבל הם מועטים ולרוב אינם נמצאים בקשר מעגלי עם שאר מעגלי השייכות של אותו ילד ואז מתחיל הילד "לרקד בין הטיפות" ולא ניתן להרכיב תמונה שלמה וברורה של הצורך של הילד ודרכי הטיפול בו.

אימון מערכתי - פרטני

 שיטה אימונית, בה אדם מקצועי אחד מנהל את מערך הטיפולים והאפקטיביות שלהם, מקשר בין המטפלים השונים ובינם לבין ההורים וכל זאת כדי לקדם את ילדם בצורה הטובה ביותר.

המאמן המטפל בילד יפגש עם נציגי המסגרות אליהן משתייך הילד ויעשה את הקשר בין כל אלו על מנת לאפשר למידע הרלוונטי להיות גלוי לגורמים המתאימים וכמובן לאפשר להורים לראות את התמונה המלאה ויחד לגבש את דרכי הפעולה המתאימות . 
ילדים רבים נוטים ללכת לאיבוד בין מסגרות השייכות . תמיכה וליווי אימוני פרטני מערכתי יכולים לאפשר לילד ולהוריו לחוש בשליטה על התהליך הרצוי תוך שיתוף מלא של כל המעורבים.






אימון מערכתי פרטני